Nieuwjaarsreceptie 2026 gemeente Nijmegen

Op 5 januari 2026 vond de nieuwjaarsreceptie van de gemeente Nijmegen plaats in de Vereeniging. LETS was erbij. Vanuit het bestuur waren Sylvia en ik aanwezig. We kwamen enkele andere LETSers tegen: Marij en Gemma. Sommige LETS-ers die ik wel verwacht had, heb ik juist niet gezien. Misschien was je er wel, maar heb ik...

Op 5 januari 2026 vond de nieuwjaarsreceptie van de gemeente Nijmegen plaats in de Vereeniging.
LETS was erbij. Vanuit het bestuur waren Sylvia en ik aanwezig. We kwamen enkele andere LETSers tegen: Marij en Gemma. Sommige LETS-ers die ik wel verwacht had, heb ik juist niet gezien.
Misschien was je er wel, maar heb ik je gewoon niet gezien in de menigte. Of misschien besloot je
om uiteindelijk toch niet te gaan.

Het weer was namelijk prachtig – vanuit een warme woning achter je raam. Sneeuw, witte en
soms gladde wegen, met niet gestrooide fietspaden. Uitnodigend voor het maken van een sneeuwpop, maar misschien iets minder om donker, kou en gladheid te trotseren voor een proost op de gemeente Nijmegen.
Ik had toch doorgezet en was op mijn fiets gestapt richting de Vereeniging. Daar heb ik
geen spijt van. Het was een heel gezellige avond.

Ik kwam allerlei oude bekenden tegen. Soms van tientallen jaren geleden. Veel mensen die
Sylvia en ik spraken, hadden nog nooit van LETS gehoord. Daar hebben we snel wat aan gedaan.
Ik sprak ook kort met wethouder Cilia Daemen. Zij is in de gemeente Nijmegen de wethouder voor welzijn, gezondheid, inclusie, klimaatadaptatie en stadsvergroening en mobiliteit vanuit GroenLinks. Wethouder Daemen bleek LETS wel te kennen. LETS werd uitgenodigd om een keer een afspraak te maken of langs te komen in het campagnehuis van GroenLinks aan de Burchtstraat. Medewerkers kunnen dan iets
vertellen over wat de gemeente Nijmegen doet voor vrijwilligersorganisaties. En wij kunnen
dan LETS weer iets bekender maken. Heb jij zin en tijd om dit op te pakken? Laat het dan weten aan:
kerngroep@letsnijmegen.nl

Karin (0356)

Ga naar de inhoud